Google Ad jest to system za pomocą, którego wyświetlane są reklamy w wyszukiwarce google. Przedstawiają one treści reklamowe prezentowane na stronach internetowych danej firmy.
Reklamy google ad pojawiają się w wyszukiwarce Google i Bing w momencie kiedy użytkownik wpisuje określone słowa kluczowe. Umożliwiają wyświetlanie się komunukatów tekstowych i graficznych również w sieciach społecznościowych takich jak Facebook. Mogą mieć formę reklamy z ofertami sprzedaży, wynajmu, baneru reklamowego, reklamy interaktywnej czy filmu.
Tworzenie tego typu reklam polega na szukaniu tak wielu słów kluczowych aby można było zoptymalizować je. Ich celem jest wygenerowanie jak największego ruchu dla witryny oraz maksymalizacja sprzedaży usług i produktów danej firmy.
Korzyści płynące z publikowania reklam Google Ads:
- zwiększenie widoczności reklam i przede wszystkim kierowanie ich bezpośrednio do docelowej grupy odbiorców,
- wpływ na wzrost liczby osób odwiedzających stronę, dzięki czemu można zwiększać sprzedaż on line, liczbę subskrybcji kanału, rozszerzyć zasięg oglądalności, podnieść marżę właściciela danej firmy,
- pomnożenie liczby połączeń telefonicznych, za pomocą reklam, które posiadają numer telefonu do lub przycisk z funkcją „Zadzwoń teraz”, klient może natychmiastowo skontaktować się z firmą, bez konieczności dalszego poszukiwania numeru telefonu w sieci.
- podniesienie liczby osób odwiedzających dany sklep, punkt usługowy lub miejsce; umożliwia to reklama pomagająca odnaleźć dane miejsce na mapie,
Za pomocą Google Ads można się reklamować:
- w wyszukiwarce google,
- poczcie elektronicznej gmail,
- na youtube,
- zakupy google,
- w aplikacji mobilnej,
- w serwisach internetowych np. Facebook, LinkedIn,
Technologia będzie dążyła do zautomatyzowania, google jest największą wyszukiwarką na świecie. Dzięki reklamom Google Ads można osiągnąć dużo kożyści; znacząco powiększyć zasięg swoich usług, zwiększyć zyski ze sprzedaży oraz zyskać wielu nowych klijentów i rozszerzać działalność na szeroką skalę.