Comfortable business office with modern equipment

Jak zdobyć wyposażenie firmy

Zakup nowego sprzętu bywa kosztowny – wie to każdy jego użytkownik. Właściciele firm, otwierając nowy lub unowocześniając obecny często borykają się z problemem, skąd zdobyć środki pieniężne na rozbudowę, by mieć zasoby zdolne konkurować z innymi. Na rynku znajdziemy wiele form pomocy zorganizowania dofinansowania na modernizację swojego zakładu.

Rodzaje rozbudowy budżetu

Gdy posiadamy wkład własny nie możemy zbyt dużo zwojować, korzystając jedynie z niego. Należy wtedy zgłosić się do banku po pewnego rodzaju kredyt lub skorzystać z formy otrzymania potrzebnych nam rzeczy poprzez leasing. Konieczne jest rozważenie, co będzie dla nas korzystniejsze i wybranie najlepszej oferty w danej kategorii. Jeżeli zdecydujemy się na kupno, na przykład nowych drukarek, to czy lepiej jest je mieć na własność czy wypożyczyć długoterminowo. Zatem lepszy leasing czy pożyczka?

Dzierżawienie zasobów materialnych

Rozważając najmowanie bierzemy pod uwagę przedmioty, które zostaną eksploatowane. Przykładem są: auta, komputery, urządzenia elektroniczne takie jak wielofunkcyjne drukarki. Sprzęt jest drogi, ale dzięki temu rozwiązaniu, nawet przy mocnym używaniu do końca trwania umowy leasingowej, mamy gwarancję posiadania sprawnego urządzenia. Taki sposób na zwiększenie budżetu jest sprzyjający dla nowych firmy i nie zobowiązuje na więcej jak 5 lat. Posiadając umowę na wynajmem długoterminowy mamy możliwość odliczania składek w rozliczaniu PIT, co przekłada się na niższe koszty w firmie. W tej metodzie nie dostajemy pieniędzy do ręki, ale towar objęty leasingiem.

Pożyczka jako źródło gotówki

Przy rozbudowie o nowe biura lub podczas zmiany lokalizacji potrzebujemy większego nakładu pieniężnego. Powinniśmy wtedy zgłosić się do instytucji bankowej w celu udzielania pożyczki gotówkowej na przykład na nieruchomość. Opcja zapożyczenia się związana jest dłuższym okresem trwania umowy – na około 10 lat. Zdobycie tej formy pomocy jest trudniejsze, ponieważ wymaga większej liczby dokumentów i poświadczeń o zdolności kredytowej. Polecane jest dla przedsiębiorstw o ugruntowanej pozycji na rynku, chcących rozbudować swoje zakłady.

Modernizacja firmy wiąże się z co kilkuletnią zmianą urządzeń na nowocześniejsze, zgodnie z wymaganiami rynku. Takie działanie wygeneruje odpady w formie przestarzałej elektroniki lub wyeksploatowanego sprzętu. Jeżeli mamy je na własność, musimy dodatkowo zastanowić się nad sposobem ich recyklingu lub odsprzedaży. Natomiast gdy je wynajmujemy, to po zakończonej umowie możemy zapomnieć o istnieniu jakiegoś naradzenia pracy. Wybór, co jest lepsze – leasing czy pożyczka zależy od wielkości i doświadczenia naszej firmy.