Marketing plan

Co to jest SEM?

Marketing sporej grupie osób kojarzy się z nachalną reklamą czyhającą na każdym kroku. Coś w tym jest. Choć to co w powszechnym mniemaniu uznawane jest za marketing nie do końca bywa prawdziwe. Reklama jest pochodną działań marketingowych. Marketing zaś to nic innego jak ogół działań zmierzających w kierunku zaspokojenia potrzeb kupującego i osiągnięcie zysku przez sprzedającego.

Strategie marketingowe

Strategia to słowo kojarzące się z działaniami wojskowymi. Polega ona na opracowywaniu najbardziej sprzyjających działań w celu odniesienia zwycięstwa lub skutecznej obrony. Tyle z wojskowości.

W nowoczesnym podejściu do sprzedaży strategia marketingowa to ogół działań w celu osiągnięcia jak największych zysków. Nic w tym dziwnego gdyż każdy kto sprzedaje jakiekolwiek produkty w swoim pierwotnym założeniu pragnie osiągnąć zysk. Dróg dojścia do zysku jest wiele, natomiast mechanizmy zazwyczaj są powtarzalne. Kto lepiej rozpozna przeciwnika ten ma większą szansę na zwycięstwo. W marketingu nie ma przeciwników są jedynie sprzymierzeńcy pomagający osiągnąć upragniony cel.

SEM – co się pod tym kryje?

Search Engine Marketing w skrócie SEM – jest to pewien wycinek marketingu internetowego. Głównym jego celem jest zajęcie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Aby to osiągnąć należy podjąć odpowiednie działania. Określenie „odpowiednie działania” jest bardzo wąskie i nie oddaje poprawnie znaczenia SEM. Najbliższym poprawnym zidentyfikowaniem SEM jest określenie identyfikujące wszystkie możliwe działania w internecie prowadzące na szczyt internetowych wyszukiwarek. Aby osiągnąć jak najwyższą pozycję w wyszukiwarkach należy stosować podstawowe zasady obowiązujące we współczesnym marketingu. Jest kilka sposobów niezbędnych do osiągnięcia celu. Podstawowymi są ruch organiczny, płatne reklamy, płatne klikania w linki. Wymienione działania zostały niejako ukryte pod skrótami typu SEO, PPC.

Co to jest SEO?

Search engine optimization – SEO jest to proces optymalizacji w wyszukiwarkach osiągany metodami organicznymi poprzez zastosowanie w treści tak zwanych słów kluczowych czy zespołów słów tworzących frazy. Poprzez odpowiednie zastosowanie w tekście tych słów algorytmy internetowe powodują wyświetlenie treści je zawierające w pewnej uszeregowanej kolejności. Dzieje się tak kiedy osoba potrzebująca danej informacji wpisze te słowa w okienko wyszukiwarki. Efekt ten można osiągnąć na drodze niepłatnej czyli przez tak zwany ruch organiczny lub stosując płatne reklamy optymalizujące ruch.

Co to jest PPC?

Pay per click – PPC jest to specyficzny rodzaj reklamy internetowej polegający na płatnym kliknięciu w link naprowadzający na stronę internetową lub w baner reklamowy. Opłata pobierana jest za przysłowiowe kliknięcie a nie za przejście do reklamy. Niby nie ma różnicy, a jednak na konkretną stronę można dotrzeć w różny sposób, kliknięcie w link czy baner jest jedną z tych dróg.

Co to jest SEM?

Najłatwiej przedstawić to za pomocą równania SEM = SEO + PPC.

Znając bardzo pobieżnie co się kryje pod poszczególnymi skrótami łatwo można wywnioskować, że SEM jest to ogól działań marketingowych mających na celu dotarcie do jak największej ilości użytkowników i przekonanie ich do zainteresowania danym produktem. Finalnym efektem działań SEM ma być doprowadzenie klienta do koszyka zakupowego i dokonania przez niego kupna.