Selling handmade soap online

Czy reklama w social media jest skuteczna?

Reklama w social mediach okazuję się dziś jedną z bardziej skutecznych form reklamy. Praktycznie każdy ma dziś dostęp do internetu, zakłada konto na Facebooku, Instagramie czy YouTube. Takowa reklama cieszy przede wszystkim dużą różnorodnością form; można zareklamować coś w postaci zwykłego baneru, wyskakującego okienka, posta lecz równie dobrze dany produkt czy usługa może zostać polecona przez znanego youtubera lub osobę prowadzącą duży fanpage na Facebooku.

Reklama może również pojawić jako formularz, tekst lub klip wideo. Warto jednak pamiętać taki rodzaj promocji jak każdą akcję reklamową trzeba prowadzić w sposób z góry przemyślany i inteligentny.

Social media polegają przede wszystkim na kontakcie z drugim człowiekiem, tak samo powinno działać w kwestii reklamy lecz mimo to wiele marek popełnia błędy starając się być usilnie „młodzieżowym” w swoich sloganach i grafikach. Nie działa to z pewnością na korzyść danej firmy bądź marki. Faktem jest to, że w dużej mierze osoby korzystające z social mediów to przede wszystkim osoby stosunkowo młode – tworzenie z nimi swoistych relacji może być swoistego rodzaju wyzwaniem.

Reklama w social mediach przede wszystkim może pokazywać dużej liczbie użytkowników co dana firma bądź osoba ma do zaoferowania. Osoba reklamująca się w social mediach nie jest już tym, kim była do tej pory – ona wchodzi teraz w interakcje z konsumentem, stara się nawiązać kontakt, wszak post na Facebooku czy grafika wrzucona na Instagrama to coś co każdy może skomentować, udostępnić lub na jakiś sposób zareagować. Każda z tych czynności pomaga w budowaniu większych zasięgów w Internecie.

Reklama w mediach społecznościowych pozwala na naprawdę wiele. Nietypowe formy marketingu są niebywale konkurencyjne dla tradycyjnych form, takich jak chociażby reklama w telewizji lub w prasie. Warto wspomnieć o fakcie, jak prosto jest otworzyć reklamę w social mediach. Większość serwisów i portali pełne jest samouczków, poradników i opisów w jaki sposób rozpocząć swoją kampanię reklamową.